Dr. Nurullah ABALI


KUR’AN HER HASTALIĞA ŞİFA MIDIR?

"...Geleneksel anlayışa göre Kur’an kalp krizi, felç, çocuk sahibi olmamak, psikiyatrik bozukluklar vs. her türlü hastalığın şifası için okunmalıdır. Oysaki Kur’an’ın şifa olma olayı gönüllerdeki / kalpteki itikat ve ahlak sorunlarıyla ilgilidir..."


                Kur’an kendisini şifa olarak tanıtır: “Ey insanlar! Rabbinizden size bir öğüt, göğüslerde olana şifa inanıp güvenenler için bir rehber ve rahmet (olan kitap) gelmiştir.” (Yunus [10] 57. Ayrıca Fussilet [41] 44; İsra [17] 82).

                Geleneksel anlayışa göre Kur’an kalp krizi, felç, çocuk sahibi olmamak, psikiyatrik bozukluklar vs. her türlü hastalığın şifası için okunmalıdır. Oysaki Kur’an’ın şifa olma olayı gönüllerdeki / kalpteki itikat ve ahlak sorunlarıyla ilgilidir.

                Çünkü Kur’an’ın şifa olduğunu belirten üç ayetten Yunus [10] 57, şifa ile neyin kast edildiğini bize göstermektedir: Gönüllerde olana şifa (fissudur). Zaten tıbbi hastalıklar sadece gönüllerde değil, vücudun her tarafında olabilmektedir.

                Kur’an’da şifa kelimesinin zıttı olan maraz (hastalık) kelimesine baktığımızda bunun tıbbi hastalıklar (Bakara [2] 184, 185, 196; Fetih [48] 17; Maide [5] 6; Müzzemmil [73] 20; Nisa [4] 43, 102; Nur [24] 61; Şuara [26] 80; Tövbe [9] 91) için de kullanıldığını görmekteyiz.

                Fakat Kur’an “gönüllerde/kalplerde olan” hastalıklar için sadece itikat ve ahlak sorunları için kullanmaktadır: Cinsel sapkınlık (Ahzab [33] 32); iftira (Ahzab [33] 12; Enfal [8] 49); ikiyüz lülük (Ahzab [33] 60; Muhammed [47] 20); inkâr (Tövbe [9] 125); korku (Maide [5] 52; Muhammed [47] 20); olumsuz duygu ve düşünceler (Hicr [15] 47); şüphe (Hac [22] 53; Müddessir [74] 31; Nur [24] 50); yalan (Bakara [2] 10).

                Elbette tedavi sırasında dua etmeli, Rabbimizden yardım dilemeliyiz. Fakat Kur’an tıbbi hastalıklar için değil, itikadi ve ahlaki “hastalıklar” için bir şifadır, rahmettir.

 

YAZARLAR